Saturday, February 28, 2009

Šotlane ja šveitslane


Minu esimesest tööpäevast peale oli mu igapäevaseks kaaslaseks baarileti taga šotlane Gavin. Oli teine selline paras veidrik – alati üksi, libistas õlut, olles sedaviisi alalises väikses vines, vahtis telekat, vahepeal kuulas klappidest midagi, muigas ja itsitas. Välimuse järgi oli ta minu meelest nagu ex-monk, hiljem aga selgus, et tegelikult oli ex-punk. Ta käis ka meie tagasihoidlikel vabariigi aastapäeva pidustustel, õnnitles ja oli huviga vaadanud punklaulupidu. Pärast andis mulle oma mp3-mängijast pungiklassikat kuulata. Gaviniga suhtlemine oli esiti keerukas, kuna sest tema vines šoti inglise keelest kippus ikka vähemalt pool kaotsi minema, aga ajapikku hakkasin tast natuke paremini aru saama ning ta osutus täitsa lahedaks ja muheda huumorimeelega sägaks, kellega sai päris palju koos irvitatud.


Üks päev ilmus Gavini kõrvale šveitslane. Mingi hetk küsis, kust ma pärit olen. Vastasin, et Eestist. Ta küsis üle, et ahah, Austraaliast, jah? Sai uuesti vastatud, selgemalt. Siis ta oli tüki maad vait ja küsis siis, kas see on osa Saksamaast. Seepeale läks Gavin endast välja – hakkas silmi pööritama, kätega vehkima ja ülinapilt inglise keelt kõnelevale šveitslasele oma peaaegu täiesti arusaamatus šoti inglise keeles sülge pritsima ning näpuga baariletile kujuteldavat Euroopa kaarti joonistama. Natukese aja pärast küsis šveitslane, kas Eesti asub siis seal kuskil Kasahstani kandis. Gavin pidi infarkti saama. Siis nad leidsid meie reception’ist maailmakaardi ja läksid sinna edasi seletama.


Pärast viipas šveitslane mulle näpuga ja kurtis, olles oma väheseid ingliskeelseid sõnu ilmselt pikalt ja hoolega ritta seadnud, et tal ei ole toas tüdrukut, kes sääski peletaks. Mina seletama, kust ta Offi saab osta. Tema ikka, et tüdrukut on vaja. Seletasin veel kord, kust Offi saab ja et mul on kahju, mis muud. Šotlane ütles, et see mees on ikka täitsa sooda.


Üleeile jättis Gavin minuga väga südamlikult hüvasti, tegi pilte ning ütles, et talle meeldib mu suhtumine ja hoiak ning korrutas: „You’re a fair lady. Take care of yourself.” Andis mulle oma meiliaadressi ja palus kirjutada, kuidas mul läheb vms. Õhtul kohtasin Gavinit juhuslikult veel rannas, kui ise olin tantsuhoos. Istus seal omaette, aga kui mind nägi, läks nägu särama, tuli kallistama ja palus mul enda eest ikka hoolt kanda. Pärast vaatasin, et hakkas eemal isegi tantsima suurest rõõmust. Mul ei oleks midagi selle vastu, kui rohkematele inimestele nõnda mõjuksin. Kuivõrd eile oli mul täiega kahju, et teda baarileti taga polnud, siis vist kirjutangi talle ja ütlen seda.

2 comments:

Riin said...

Need sinu portreelood on väga toredad muide :)

Una said...

Danke. :) See tuleb heast ainesest.